יוזם הסכם אוסלו: "ההתנחלויות עשויות להיות אצבעות של שלום"

    יוסי אשר No Comments on יוזם הסכם אוסלו: "ההתנחלויות עשויות להיות אצבעות של שלום"

    הירשפלד ציין כי בעבר התנגד לכל ההתנחלויות, אבל כיום ברור לו שצריך לצמצם ככל האפשר את מספר ההתנחלויות שייעקרו במסגרת הסכם מדיני, ושאר היישובים יוכלו להפוך ממיכשול לשלום לאצבעות של שלום

    רחלים
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ההתנחלויות שהוקמו כמכשול לשלום, עשויות להיות אצבעות של שלום". כך אומר ד"ר יאיר הירשפלד, ממחוללי הסכם אוסלו, בשיחה עם חגי הוברמן לעלון השבועי 'מצב הרוח'.

    הירשפלד ציין כי בעבר התנגד לכל ההתנחלויות, אבל כיום ברור לו שצריך לצמצם ככל האפשר את מספר ההתנחלויות שייעקרו במסגרת הסכם מדיני, ושאר היישובים יוכלו להפוך ממיכשול לשלום לאצבעות של שלום.

    "יכולים להיות שיתופי פעולה רציניים בין המתנחלים לפלשתינים. הדבר מחייב חשיבה מאד רצינית", אומר הירשפלד. לדעתו, אין פתרון אחר זולת שתי מדינות, אבל ההגעה לכך חייבת להיות הדרגתית, באמצעות תהליך, ולא באיבחה אחת. ד"ר הירשפלד, שהיה גם מיוזמי ומנסחי ההסכם שנודע בשם 'הסכם ביילין-אבו-מאזן', אומר כיום כי ההסכם הזה היה טעות.

    "הסכם ביילין אבו מאזן מחזק את התפיסה האמריקנית, שלכל בעיה יש פתרון מיידי. והיום אני אומר שאין דבר כזה. היתרון הגדול הוא תהליכים. אני רוצה לשמור על הידברות. אני לא מאמין שאפשר להגיע לאיזשהו פתרון מיידי, אבל חשוב להבין מהם הצרכים הכי חשובים של הצד השני ולפעול למענם. "אני היסטוריון. אני מאמין בתהליכים היסטוריים. אני לא מאמין בגישה של 'או שלום או מלחמה'.

    מי שחושב שהפלשתינים פתאום יאהבו אותנו, לא מכיר את המציאות. יש תהליך, ובתהליך אנחנו צריכים להחליט לאן אנו הולכים. רוב העם רוצה פתרון של שתי מדינות. "מה שלא יהיה, יהיו גורמים חוץ פלשתינים ופלשתינים שירצו לגרום לטרור. יש צורך להתמודד עם הפוטנציאל של הטרור, והדרך הטובה ביותר היא שיתוף פעולה עם הפלשתינים" אומר ד"ר הירשפלד.



    0 תגובות